ביטוח סיעודי
צור קשר



מילון מושגים לביטוח סיעודי

המושגים שצריך להכיר לקראת חתימה על ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי

פיצוי המובטח למבוטח שאינו יכול לתפקד עקב תשישות נפש או בשלוש מתוך שש פעולות יום יום

פעולות יום יום – ADL

שש פעולות המהוות את הקריטריון המרכזי בקביעת זכאות לתגמול סיעודי ואלו הן:

  1. הגעה מישיבה לשכיבה
  2. רחצה
  3. התלבשות
  4. אכילה
  5. תנועה
  6. שליטה על הסוגרים

אי יכולתו של אדם לתפקד לפחות ב-50% של הפעולות הנ"ל מגדיר פעולה זו כטעונת סיוע
באם אדם זקוק לסיוע בשלוש פעולות הוא נחשב כזכאי לתגמול סיעודי, גם אם האדם תשוש נפש ייחשב כסיעודי.

תקופת אכשרה

המועד מיום תחילת הביטוח עד המועד בו זכאי המבוטח לתבוע תשלום במקרה ביטוח

תקופת המתנה

המועד ממנו יקבל המבוטח את הפיצוי הנקוב בפוליסה, תקופות ההמתנה הנהוגות בחברות הביטוח הם: חודש, חודשיים, שנה, שלוש שנים, חמש שנים

ערך סילוק

אחוז מסכום הפיצוי הנקוב בפוליסה העומד לרשות המבוטח כביטוח סיעוד עתידי
כפונקציה של גיל כניסה לביטוח ושנות התשלום וזאת למקרה שלא יהיה תשלום נוסף בפוליסה

המרה ושיחלוף

מעבר בין פוליסה קיימת לפוליסה חדשה מותניית בהצהרת בריאות ומילוי טופס שיחלוף

הצהרת בריאות – המסמך המרכזי בכל ביטוח הכולל מרכיב סיכון מגדיר את מצבו הבריאותי
של מועמד לביטוח וקובע את תוצאות החיתום הרפואי

חיתום רפואי – הליך המבוצע ע"י רופא או חתם מטעם חברת הביטוח ומגדיר את הסיכונים
אליהם חשופה החברה, תשובות חיתום יכולות להיות:

  • קבלה בתנאים רגילים
  • דחייה
  • קבלה בתנאי כשהאפשרויות הן: תוספת פרמיה
  • קבלה ובתנאי שיחתום המבוטח על החרגה בריאותית קיימת

 ביטוח סיעודי משלים

ביטוח סיעודי עם תקופת המתנה של שלוש או חמש שנים